fredag 2 april 2010

The big O

YO! Gregory Bydairk här Riptoyles nya utländska korrespondenten. Också kallats för Greg Toddy, Greg the skägg, G Man, jag är uppväxt på USA’s östkust i Pennsylvania och har nu varit i Sverige i 9 år Malmö i mindre en ett. Jag ska blogga lite Representen Riptoyoles och kör hardcore Swenglish så hold your hat.

I måndags åkte jag till Oxie aka the big O, aka Farmville, aka where the hell am I. Efter några snälla ungdomar visade mig vägen till parken fortsätt den schyssthet hela dagen lång. The locals i Oxie know how to rip it! Under min vistelse såg jag skatebaords, inlines, sparkcyklar, snakeboards, mopeder men konstig nog ingen bikes. Jag tror om jag slängde en rullstol in i parken kunde de åker på den också! Flera fordon körde kors och tvärs och ingen sura miner, ingen hårda ord, the locs just kept on rockin. Ibland byt de fordon och körde lite med något lånat, men det fanns många high fives och mycket kul!

Min dag var ok, jag fick en blåslagen häl, smutsiga byxor och much respect för att vara så pass gammal and still goin strong! Parken var ganska bra, jag fick ingen fart och ingen lines direkt, jag var lika snabbt som en postkontors expedit.

I’m gonna break it down in siffror så alla förstår hur det ser ut in the big O. Snakeboards 3, sparkcyklar 2, smokin chicks 3, new era flatbrim baseball hats 1, americans 1.

Parken var bra men det är inte lätt att leva upp till storebro’n Stapeln but I have to say the locals know how to show a visiter a good time!

PS. I’m on påsklov suckers!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar