lördag 12 juni 2010

State of the nation


Jag kände mig lite som Pipi Långstrump "Om jag har bestämt mig för att vattna blommorna det för regnar så mycket det vill...."
Jag hade bestämt mig för att skata så åkte jag iväg. Ut till Stapeln med 2 brädor och en gummiskrap. Jag kom fram till 4 snubbar som cyklade runt och ropade "kom igen krille du sa att du skulle göra det!" och liknade. Jag skatade på den blötta ytan med mina stora OJ wheels och hade det rätt bra. Sen slog det mig......jag är alldeles ensam. Like a boyhood dream. Alone at the skate park! King of the world!!!!!
Det torkade mer och mer så småningom och sen drog jag fram min torr bräda. Skatade tills jag blev slut, svettig, jag var het ju....jag ska inte rada upp alla tricks heller för att det fanns ju ingen vittnen! Så började jag att filosofera, det som man gör när man är ensam (bergsklättring i himalyarna, fjällvandring, ut i öknen, meditation, ensam på en skatepark osv) Jag tänkte på hur skulle man skata om man hade ingen influenser, ingen youtube, videos, ingen homies. Hur sätta jag den ollien, the tea party (what is that), oil spills, framtiden, if a tree falls in the forest and there is no one there to hear it............BLAM.........SWELLBOW!!!!!!!!!!

Det blev en sån där slam när man vet inte vad har hänt tills man har borste av sig och ställt sig upprätt. Jag svor på engelska och kastade min bräda (konstig nog med ingen annan där) och bestämde mig för att fika.
Lessons learned 1: skata i regnet, varför inte 2. man ska inte tänka så mycket när man åker.

3. RIPTOYLES!!!!!!!!

Later skaters! Vi ses på Beuaty and the Beast 3!

2 kommentarer: